Opublikowany w Gastronomia

Warzywa mix – krótka rozprawa na ich temat

Jemy je codziennie, a przynajmniej powinniśmy to robić. A mimo wszystko tak niewiele wiemy na ich temat. Chodzi, oczywiście, o warzywa. Przeczytaj ten artykuł i zobacz, co warto wiedzieć na ich temat.

Znane ludzkości od najstarszych lat

Warzywa znane są ludzkości od niepamiętnych czasów. Już w czasach starożytnych znane było lecznicze działanie czosnku i cebuli. Obecnie na świecie używa się około 250 gatunków warzyw. Z czego w Polsce używamy ich około 50 gatunków. Najzdrowsze są wtedy, gdy spożywamy je na surowo. Lecz najczęściej poddajemy je gotowaniu w wodzie, duszeniu, grillowaniu, pieczeniu, bądź gotowaniu na parze. Do nabycia są wszędzie, a więc w sklepach, kioskach, stoiskach targowych. Albo dostarczane są do naszych domów z własnego ogródka. Możemy kupić je na kilogramy, albo na sztuki. Możemy również nabyć w sklepach warzywa w torebkach tzw. warzywa mix. Bardzo smaczną i wartościową mieszankę warzyw przystosowaną do użytku. Ciekawostką dla niektórych może być to, że również grzyby, owoce oliwek, a także pąki kwiatowe kaparów zaliczane są do warzyw. Wśród warzyw możemy wyróżnić jednoroczne, dwuroczne, lub warzywa wieloletnie.

Parę ważnych informacji

Przykładem rośliny długoletniej może być szczaw. Z warzyw konsumujemy różne ich części. Może to być korzeń (marchew), albo bulwa (ziemniaki). Czasem łodyga (rabarbar), lub liście (sałata). Są też takie, które możemy zjadać w całości np. buraki, pietruszka, cebula. Warzywa mix są głównym składnikiem pokarmu i kopalnią witamin dla człowieka. Oprócz witamin zawierają błonnik i wiele składników mineralnych. Są niezastąpione w naszej diecie. Ponadto są wspaniałym wspomagaczem w walce z odchudzaniem. A wszystko za sprawą błonnika, oraz tego, że wiele z pośród nich posiada mało kalorii. Przykładem może być: średniej wielkości ogórek zielony 8 kcal. – sałata 14 kcal. na 100 g. – kalafior 16 kcal. na 100 g. – ziemniaki 60 kcal. w 100 g. – średniej wielkości pomidor 20 kcal. – jedna rzodkiewka 1 kcal. Zazwyczaj wszystkie są małokaloryczne, a jakie smaczne i zdrowe. Warzywa są podstawą do przyrządzania różnego rodzaju dań. Najbardziej znanym i powszechnie stosowanym w Polsce warzywem jest kapusta. Można ją gotować, smażyć, dusić. Niezbędna w przygotowaniu staropolskiego bigosu. A także znanej powszechnie zupy kapuścianej, a także niezbędna przy produkcji gołąbków. Podawana również na surowo. Z innymi dodatkami tworzy surówkę, w której oczywiście jest najważniejszym składnikiem.

Dodaj komentarz