Opublikowany w Horeca

System zarządzania hotelem – sposób na nowoczesny hotel

W dzisiejszym świecie systemy informatyczne wykorzystane są wszędzie, w branży logistycznej, produkcyjnej, w obsłudze klienta, a także w branży hotelowej i gastronomicznej. Umożliwiają one sprawne zarządzanie firmą, przepływ informacji miedzy działami i pracownikami oraz zintegrowanie wszystkich informacji w jednym miejscu, ale w sposób uporządkowany. Każdy klient wymaga indywidualnego podejścia, ale z kolei każdy powinien być jednakowo dobrze traktowany. Hotel jest specyficznym miejscem, gdzie klient powinien czuć się prawie jak w domu. System zarządzania hotelem – http://www.chart.pl/k/moduly/ – umożliwia sprostanie tym wymaganiom.

Poznaj system zarządzania hotelem

System zarządzania hotelem Chart to narzędzie ułatwiające realizację większości zadań, które wykonuje hotel. Jest on przygotowany przez hotelarzy dla hotelarzy, tak by wspomagał organizację pracy hotelu. Wdrożenie systemu nie trwa długo. Wynika to przede wszystkim z faktu, że nie jest on skomplikowany. Szkolenie pracowników nie trwa długo i nie jest wymagające. System został przygotowany tak, by był intuicyjny dla użytkownika. Każdy pracownik powinien poradzić sobie z jego obsługą po krótkim szkoleniu. Dzięki temu skraca się też okres przejściowy, a właściwe korzystanie z systemu następuje stosunkowo szybko. System pozawala na na realizację takich zadań jak obsługa recepcji, sprzedaż i rozliczanie, komunikacja między pracownikami i działami oraz raportowanie.

Obsługa recepcji

Usługa hotelowa to nie tylko nocleg. Rozpoczyna się ona w momencie rezerwacji pokoju przez klienta. Już wtedy klient oczekuje obsługi na najwyższym poziomie. System zarządzania hotelem pozawala przyjmować i zmieniać rezerwacje, kontrolować poziom cen (np. w zależności od sezonu) oraz wpływy zaliczek i płatności związanych z rezerwacjami. Gwarantuje on także możliwość potwierdzania klientom rezerwacji. Przede wszystkim czuwa nad dostępnością pokoi, o w znacznym pokoju ułatwia proces rezerwacji. System sprawdza się także podczas meldunku. Można za jego pomocą meldować grupy, gości indywidualnych, realizować wcześniejsze rezerwacje. Dostęp do bieżących jest możliwy w każdej chwili, podobnie jak rezerwacja dodatkowych usług. Co ciekawe, system pozwala też na dawanie rabatu gościom np. na usługi gastronomiczne realizowane w hotelu. Obsługa w zakresie recepcji jak widać sprawdzi się nawet w najbardziej złożonym obiekcie.

Organizacja pracy

Jak sama nazwa wskazuje, system zarządzania hotelem stworzony jest do zarządzania. Pozwala on więc organizować pracę personelu, wymieniać informację oraz czuwać nad stanem prowadzonych przedsięwzięć. System posiada np. aplikację mobilną dla pracowników, możliwą do obsługi przez urządzenia z systemem Android. Dzięki niej można kontrolować uzupełnianie środków czystości w pokojach i zawartości w minibarze. Ciekawą usługą jest też zgłaszanie usterek. Aplikacja umożliwia też kontrolowanie stanu ich naprawy oraz sprawdzenia statusu. Zapewnia to lepszą komunikację pomiędzy pracownikami oraz gwarantuje, że cieknący kran czy przepalona żarówka nie zniechęcą gościa.

Rozliczanie na najwyższym poziomie

Hotel świadczy usługi więc system zarządzania hotelem nie mógłby istnieć bez modułu, który realizuje zadania z tego zakresu. Umożliwia on rozliczenie grup łącznie oraz indywidualnie. Klient może liczyć także na to, że wszystkie jego należności będą zebrane w jednym miejscu. Istnieje opcja, by płacić je pojedynczo lub uiścić należność za wszystkie usługi razem. Jest to bardzo praktyczna opcja, zarówno dla klienta jak i dla personelu hotelu. Minimalizuje to nakład pracy każdego z działów świadczących usługi, z których korzystał klient.

System zarządzania hotelem sprawdzi się w małym hotelu lub pensjonacie oraz w ogromnym obiekcie świadczącym szereg innych usług. Wszystko zależy od modułów, z których skorzysta hotel oraz zakresu ich wykorzystania. Pewne jest jednak, że taki system bardzo automatyzuje pracę, oszczędzając czas i pieniądze. Wykorzystanie takiego systemu generuje też niewątpliwą korzyść jaką jest satysfakcja klienta, który jest traktowany profesjonalnie oraz wg konkretnych procedur. To podnosi prestiż i profesjonalizm hotelu.

Dodaj komentarz