Opublikowany w Horeca

Rozwiązania antyfraudowe – idealny system dla każdego pracodawcy

Każdy właściciel i pracodawca obawia się nieuczciwych posunięć ze strony pracowników, których zatrudnia. Rozwiązania antyfraudowe mają na celu zapobiegać takim sytuacjom oraz dawać większe poczucie kontroli ze strony szefostwa, jak również większe poczucie bezpieczeństwa dla właściciela organizacji. My pod lupę dziś weźmiemy rozwiązania antyfraudowe POSitiveRetail – http://positiveretail.pl/rozwiazania-antyfraudowe/. Czy warto na nie stawiać?

POSitive Retail – najlepsze rozwiązania dla każdego przedsiębiorstwa

W przypadku, kiedy dana firma zatrudnia kilkuset pracowników i to jeszcze w różnych miastach w całej Polsce istnieje duże prawdopodobieństwo, iż któryś z podwładnych okaże się nieuczciwy w stosunku do właściciela i będzie chciał wykorzystać sprzyjającą sytuację. Na szczęście rozwiązania antyfraudowe, takie jak POSitive Retail wprowadzają duży poziom kontroli we wszystkich placówkach firmy ukrócając w ten sposób te nieprzyjemne praktyki pracowników. POSitive Retail szczególnie dobrze sprawdza się w różnego rodzaju punktach sprzedaży, które rozsiane są po mapie całego kraju. Każdy pracownik, aby przeprowadzić konkretną transakcję musi zalogować się do systemu na swoje konto, a następnie dokonać sprzedaży. Oznacza to, że każda transakcja i każdy ruch danego pracownika jest dokładnie rejestrowany w systemie. Oczywiście istnieje taka możliwość, że jeden pracownik zna login i hasło drugiego pracownika, jednak i na takie praktyki są sposoby.

Centralny monitoring – aplikacja Szeryf24

W takich sytuacjach pomoże nowoczesna aplikacja o nazwie Szeryf24, która zapewnia centralny monitoring każdej placówki. Ponadto jest ona na tyle inteligenta, że daje możliwość powiązania nagrania monitoringu z transakcją wykonaną w systemie. Ponadto jest to dobry sposób również na wykrycie zdarzeń, kiedy nie zgadza się ilość pieniędzy w kasie z raportem w systemie. W końcu nie wiadomo dokładnie, czy kwota, która została przyjęta od klienta jest zbyt mała, czy może nieuczciwy pracownik wyjął konkretną kwotę z kasy. Aplikacja Szeryf24 oferuje możliwość powiązania zapisu z kamer umieszczonych w lokalu z operacjami, jakie wykonywane są na kasach. Oczywiście nie chodzi o to, aby przeglądać nagrania z całego dnia sprzedażowego, ponieważ jest to zbyt czasochłonne. Ten nowoczesny monitoring centralny potrafi podać żądany moment konkretnej transakcji i wyświetlić ją na monitorze właściciela. Taki ścisły monitoring oraz sama świadomość pracowników o jego instalacji powoduje, że opory przed kradzieżą są znacznie większe, a liczba oszustw drastycznie maleje. Rozwiązania antyfraudowe to doskonały sposób na zabezpieczenie własnego biznesu przed nieuczciwymi praktykami pracowników.

Konfiguracja alertów

Właściciel ma możliwość ustawienia konkretnych alertów dla podejrzanych według niego sytuacji. Dobrym przykładem może być ustawienie specjalnego alertu dla zbyt dużej ilości zwrotów dla danej placówki. W momencie, kiedy sklep odnotuje 20 zwrot w danym miesiącu, na monitorze właściciela pojawi się alert informując go o zaistniałej sytuacji. Odpowiednia konfiguracja systemu daje duże możliwości przypisania alertów dla potencjalnie wrażliwych transakcji.

Nadawania uprawnień tylko przez centralę

Rozwiązania antyfraudowe oferują również możliwość zablokowania możliwości udzielania rabatów przez pracowników sklepów w placówkach. Tylko i wyłącznie centrala może udzielać zgody na udzielania klientom rabatów i to jeszcze w określonej wysokości. Ponadto, aby rabat został zaakceptowany przez system, należy podać konkretny powód storna. Ponadto dokumenty mogą również zostać zablokowane do edycji przez pracowników – wówczas właściciel ma pewność, że żadna pozycja nie została z nich usunięta.

Zarządzanie cenami i rabatami za pomocą modułu Centrala

Moduł Centrala umożliwia zarządzanie cenami oraz ratami, a także wyprzedażami jedynie z poziomu placówki centralnej. Pracownicy sklepów nie mogą wówczas samodzielnie zmieniać cen towarów, a także na własną rękę urządzać wyprzedaży produktów. Ponadto system Centrala może nadać jedynie wybranym pracownikom lub jedynie kierownikom sklepów możliwość jednorazowego udzielenia rabatu w wysokości maksymalnie 10%. W przypadku próby wpisania wyższego rabatu, transakcja zostanie automatycznie zablokowana przez system.

Dodaj komentarz