Opublikowany w BIURO

Efektowne i ekologiczne opakowania reklamowe z kartonu

Opakowania reklamowe są, wbrew pozorom, bardzo ważne. Dzięki nim produkty świetnie się prezentują. Doskonały projekt graficzny i oryginalny pomysł wpływają na decyzje zakupowe konsumentów. Nie trzeba nikogo przekonywać, że kupuje się oczami.

Jakie opakowania wybrać?

Ważna jest sama koncepcja. Opakowania reklamowe muszą być dopasowane do określonego produktu. Inny projekt będzie przygotowany dla rzeczy skierowanych do młodzieży, inny dla dojrzałych i ceniących wartości rodzinne. W tym pierwszym przypadku trzeba postawić na odważne kolory, a także oryginalne motywy, które przypadną do gustu młodym ludziom.

Inaczej sprawa będzie wyglądała, jeśli chodzi o artykuły kierowana do osób powyżej 30. roku życia, dla których ważne są zupełnie inne wartości, takie jak: dzieci, rodzina, rozwój zawodowy. Ludzie starsi są często schorowani, dlatego też produkty do nich skierowane powinny się kojarzyć ze zdrowiem, witalnością. Również sam wybór kolorów nie jest jednoznaczny. O ile czerwony jest chętnie wybierany przez nastolatki, to dla grupy w bardziej zaawansowanym wieku lepiej sprawdzą się stonowane odcienie.

Z czego zamówić opakowania?

Opakowania reklamowe można zrobić z wielu materiałów: kartonu, plastiku, folii. Wielu przedsiębiorców decyduje się jednak na produkty z surowców przyjaznych dla środowiska. W ten sposób wpisuje się w ogólnie przyjęty trend dotyczący ochrony przyrody. To bardzo dobry kierunek. Tym bardziej, że coraz więcej osób przywiązuje wagę do ekologii.

Wiele marketów proponuje klientom torby biodegradowalne, a producenci stawiają na materiały łatwe w rozkładzie. Kartony są świetne jeśli chodzi o recycling. Bardzo łatwo można je przerobić i spreparować z nich coś innego. Oprócz niewątpliwych zalet opakowania z kartonu są estetyczne. Już sama struktura materiału robi wrażenie. Wystarczy wykorzystać naturalne właściwości tego surowca, by osiągnąć niepowtarzalny efekt.

Ważne jest, by wyróżnić się wśród innych. Inspirujące opakowania reklamowe bardzo się do tego przyczyniają i wpływają na decyzje zakupowe konsumentów. Jeśli klient szuka na półce tej samej rzeczy, to oprócz składu produktu w pierwszej kolejności zwraca uwagę na jego wygląd. To podstawowe prawo w świecie marketingu. Klient kupuje oczami.

Jeśli coś mu się podoba, jest w stanie przeznaczyć na to nawet więcej pieniędzy. Oczywiście pod warunkiem, że różnica nie będzie aż taka znacząca. Stąd tak ważne jest, by już na etapie produkcji zastanowić się nad targetem i wybrać dobrego projektanta, który wykonana niebanalny model opakowania.