Opublikowany w ogolne

Chcesz pozyskać lojalnych odbiorców? Zainwestuj w program do obsługi klienta

Nie od dziś wiadomo, że lojalni klienci są bardzo ważni. To dzięki nim można pozyskać stałych kontrahentów i znacznie podnieść dochody w firmie. Prawdopodobieństwo konwersi w ich przypadku jest 9-krotnie wyższe niż w przypadku nowych odbiorców. Wiedzą o tym świtowi giganci handlu, jak np. Amazon, którzy blisko 75 proc. swoich przychodów czerpią właśnie z takich konsumentów.

Dobra obsługa to podstawa

Bardzo ważna jest przede wszystkim dobra obsługa klientów. To bardzo ważne. Często nawet dużo ważniejsze niż drobne różnice w cenie produktów. Klienci wolą nawet dopłacić, ale mieć pewność, że w razie jakichkolwiek problemów, otrzymają natychmiastowa pomoc. W ten sposób będą mogli wiele zdziałać. To powoduje, że trzeba dbać o to, by klienci byli jak najlepiej obsłużeni. Jest to dość trudne, bo współcześni konsumenci maja bardzo wysokie wymagania. Chcą, by ich problem był załatwiony praktycznie „od reki”. Nie lubią być odsyłani od konsultanta do konsultanta. To powoduje, że są bardzo poirytowani i niechętnie nawiązują dalszą współpracę z firma. Często przechodzą do konkurencji, co z pewnością jest jednym z najgorszych scenariuszy. Żeby nie dać się w takiej sytuacji, należy zainwestować w odpowiedni program do obsługi klienta, który znacznie usprawnia obsługę. Dzięki temu można na bieżąco obsługiwać wiele zapytań, a tym samym zapewnić płynność obsługi. Co ważne, program do obsługi klienta pozwala na klarowny przepływ informacji w firmie. Można się tym sposobem bez większych problemów kontaktować z poszczególnymi konsultantami, a także pomiędzy działami. Dobrze skonstruowany system umożliwia także pozostawiania notatek przez poszczególnych konsumentów. Dzięki temu można znacznie poprawić jakość obsługi. Klient nie musi bowiem tłumaczyć swojej sprawy od początku do końca. Konsultant może bowiem zajrzeć do systemu, by stamtąd wyciągnąć wszystkie ważne informacje. Tym samym może bazować na już zdobytych danych, nie prosząc klienta o tak wiele rzeczy. To powoduje, że klienci są zadowoleni z obsługi i polecają nasza markę innym.

Pozwól klientowi na kontakt różnymi kanałami

Bardzo ważne jest by umożliwić klientowi kontakt różnymi formami kontaktu: przez formularz, mail, telefon, czat, wideo czat. Współcześni klienci są bardzo wymagający. Trzeba więc im to umożliwić. Jest to możliwe, ale jednocześnie trzeba zainwestować w dobry program. W przeciwnym razie niewiel da się zdziałać.

Dodaj komentarz